Forum Index
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
HomeHome  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Log in  

 

 Bannad av er nya "admin"

Go down 
2 posters
AuthorMessage
markiiie

markiiie


Posts : 11
Join date : 2009-08-06

Bannad av er nya "admin" Empty
PostSubject: Bannad av er nya "admin"   Bannad av er nya "admin" Icon_minitimeSat Dec 25, 2010 8:12 am

SteamID: STEAM_0:0:26006214

Lirade senast: 25/12-10, ~05:50

Anledning: Jag fick ingen anledning överhuvudtaget.
Vi var 3 pers som lirade. Lekande stekpekarn satte sig i spec efter ~15-20 rundor varpå jag då lirade 1 on 1 mot hans polare på pool_day medans han tittade på.
När man lirar 1 on 1 på pool_day så hör man var ens motståndare spawnar om de spawnar nära, samt var de plockar vapen. Det är ingen konst i det.
Vilket ni kommer att höra på hans 10 min demo som uppenbarligen laddades upp ca 2 min efter min ban blev satt, så länge han inte ljuger om det.
Hade kanske inte varit helt fel att se över vilka ni sätter som admins i.o.m att ni själva inte sitter och lirar på servern. Jag är inte skyldig på något sätt.

Kolla mer än gärna demot med x-spectate. Ifrågasätt sedan hans adminrättigheter.
Jag vet att han vet att han har gjort fel fel. Han ignorerade mig tills jag sa att jag skulle ta upp det med er andra admins och göra en tråd på forumet, då passade det att svara. Som admin har han inte bara mer rättigheter, utan även större skyldigheter och normer att följa. Detta har han uppenbarligen inte förstått.
Jag är öppen för en ursäkt av stekpekarn och hans dryga svar jag fick upp i ansiktet när jag undrade varför han bannade mig (:

Natti på er.

EDIT: När jag ändå gör den här tråden så kan jag ju passa på att berätta om spelarna the lost world, the afg world och det gänget. De är 4+ personer som sitter på servern emellanåt och tillsammans kommer överens om att votebanna random folk. Ni kan ju ta en kik på det när ni har tid, min voteban beror på dem. Man har liksom inte en chans när de sitter och gruppar sig mot en, blockar medvetet i spelet och sen votebannar.
Kayy | Physicx är också en spelare som väldigt flitigt använder votebannen när han tycker att någon gjorde något "otroligt". Vilket är circus varannan runda.. enligt honom.

Mvh tempest
Back to top Go down
ErnoT
Admin
ErnoT


Posts : 219
Join date : 2008-09-13

Bannad av er nya "admin" Empty
PostSubject: Re: Bannad av er nya "admin"   Bannad av er nya "admin" Icon_minitimeSat Dec 25, 2010 4:29 pm

Tjao!
Här är demot som spelades in, eftersom det råder delade meningar om det hela så blir det en admin omröstning.
Jag har själv inte hunnit kolla än.

http://www.eropid.se/downloads/Admindemo/Admindemo-1012250542-fy_pool_day--STEAM_0026006214.rar
För att få demot att funka så ska man använda viewdemo och spola till slutet. Därefter starta demon med viewdemo igen.

Angående voteban så loggas alla röster och all chatt, är det någon som missbrukar så är det bara att ange tidpunkt så kollar jag upp det!
Back to top Go down
http://www.eropid.se
markiiie

markiiie


Posts : 11
Join date : 2009-08-06

Bannad av er nya "admin" Empty
PostSubject: Re: Bannad av er nya "admin"   Bannad av er nya "admin" Icon_minitimeSat Dec 25, 2010 6:09 pm

Hej igen!

Delade meningar mellan er admins?
Ta en varsin tur med x-spectate så ska nog admingänget bli ganska enade om domen.
Har lirat sen folk inte behövde script för bunny hop, man sköt spikrakt i stegar och fast zoom var vanligt.
Väldigt länge d.v.s.
Matchen igår var löjlig, bannen likaså.

Varför står inte våran konversation med i slutet på demot?
Men som du säger, allt finns i loggarna.
Ta en titt vid 05:55 då jag kommer in igen med SteamID STEAM_0:1:26051604 och nick vandalen som jag sedan byter till tempest. När jag sagt åt honom att jag kommer att ta detta med admins och han slutar ignorera mig så frågar han mig om jag vill bli bannad på båda mina konton.
Men enligt svaren på de andra trådarna så är tydligen bannade folk välkomna tillbaka om de kommer med ett nytt konto. Felaktig ban eller inte.

Okej, ska komma ihåg det tills nästa gång. Tack för att du tar dig tiden.
Back to top Go down
ErnoT
Admin
ErnoT


Posts : 219
Join date : 2008-09-13

Bannad av er nya "admin" Empty
PostSubject: Re: Bannad av er nya "admin"   Bannad av er nya "admin" Icon_minitimeSun Dec 26, 2010 1:21 pm

Quote :
Delade meningar mellan er admins?
Nej delade meningar mellan dej och lekande. Det enda rätta är då att adminsen kollar på demot och röstar.


Quote :
Matchen igår var löjlig, bannen likaså.
Den var löjlig så till vida att du körde med det absolut lättaste vapnet i spelet hela tiden (Efter MAC10), Det är knappast kul för någon!
En bra spelare som du själv borde kanske ta ett annat vapen så att andra åtminstånde har en chans?


Quote :
Varför står inte våran konversation med i slutet på demot?
Demot är ett HLTV demo som startas utav lekande men stoppas automatiskt efter 10 min eller banbyte. Det ni sa är förmodligen efter de 10 minuterna.


Quote :
Men enligt svaren på de andra trådarna så är tydligen bannade folk välkomna tillbaka om de kommer med ett nytt konto. Felaktig ban eller inte.
Det är inte längre tillåtet att komma tillbaka med nytt konto, det står en bit ner i denna tråden http://eropid.omgforum.net/t11p45-small-changes-to-servers-website


Slutligen om din ban, jag ser inget som tyder på Wallhack och släpper därför bannen. Men tycker även att du borde tänka på andra spelare och välja andra vapen, vara lite mindre feg helt enkelt!

God Jul! santa
Back to top Go down
http://www.eropid.se
markiiie

markiiie


Posts : 11
Join date : 2009-08-06

Bannad av er nya "admin" Empty
PostSubject: Re: Bannad av er nya "admin"   Bannad av er nya "admin" Icon_minitimeSun Dec 26, 2010 8:07 pm

Jo, men det är väl inte ovanligt att den som blir bannad och den som satte bannen har delade meningar? Trodde det var mellan er admins det var lite splittat i.o.m att du nämnde det.

Själv föredrar jag colt med silencer eller bullpup på pool_day. Och om jag inte minns fel så ligger mp5an på hans sida på precis samma ställe som min gör, haha (;

Mja, man ser ju hur vi lirar ett par rundor tillsammans innan jag droppar igen.
Direkt när jag kommer in från mitt andra konto så skriver jag till honom. Och där har vi ett par minuter tillgodo från 10 min, samt att demot går fortfarande.

Yush, äntligen! Tråkigt att man i princip har gjort sig ovän med den enda aktiva adminen, men det får väl gå.
Kom in någon gång på #1:an så vi kan korsa kniv på scoutzknivez.

Tackar än en gång.
Mvh tempest
Back to top Go down
khram
Guest




Bannad av er nya "admin" Empty
PostSubject: Re: Bannad av er nya "admin"   Bannad av er nya "admin" Icon_minitimeWed Dec 29, 2010 3:10 am

Nyss började the lost world, dennis och game over att be folk att votebanna mig och banditen.
Frågade t.o.m och de känner varandra, står i chatten. Jag nickar vandalen.

Runt 01:00 på scoutzknivez och nu 01:10 på sk_awp. Vi hann inte ens lira klart första rundan Smile

Mvh tempest
Back to top Go down
ErnoT
Admin
ErnoT


Posts : 219
Join date : 2008-09-13

Bannad av er nya "admin" Empty
PostSubject: Re: Bannad av er nya "admin"   Bannad av er nya "admin" Icon_minitimeSat Jan 01, 2011 5:30 pm

Jag kan inte direkt göra något åt folk som röstar på någon dem verkligen tror fuskar, hela systemet går ut på att om tillräckligt många tror att någon fuskar så ska denna bannas. Dock ser jag ju att en del hetsar andra att rösta på spelare och dessa blir såklart avstängda. 2 av dem du nämner blev avstängda nyss då dem har lagt hundratals röster bara den senaste veckan. 8 andra blev också av med sin rösträtt..

Överstiger antalet avstängda spelare en viss nivå så kommer voteban inte att fungera längre och då blir det att spela med fuskare istället Crying or Very sad
Back to top Go down
http://www.eropid.se
markiiie

markiiie


Posts : 11
Join date : 2009-08-06

Bannad av er nya "admin" Empty
PostSubject: Re: Bannad av er nya "admin"   Bannad av er nya "admin" Icon_minitimeSun Jan 02, 2011 6:05 am

Jo det förstår jag, tänkte inte direkt att den som hinner gnälla hos admin först slipper bli bannad.
Men lost world, afg world, game over och dennis är där varje gång, och om två av dem har blivit utan sin rösträtt
så förstår förhoppningsvis deras andra polare också att det inte är lönt att gadda ihop sig mot andra spelare längre.

Tack igen.

Mvh tempest
Back to top Go down
ErnoT
Admin
ErnoT


Posts : 219
Join date : 2008-09-13

Bannad av er nya "admin" Empty
PostSubject: Re: Bannad av er nya "admin"   Bannad av er nya "admin" Icon_minitimeSun Jan 02, 2011 6:09 pm

Quote :
Jo det förstår jag, tänkte inte direkt att den som hinner gnälla hos admin först slipper bli bannad.
?
Back to top Go down
http://www.eropid.se
markiiie

markiiie


Posts : 11
Join date : 2009-08-06

Bannad av er nya "admin" Empty
PostSubject: Re: Bannad av er nya "admin"   Bannad av er nya "admin" Icon_minitimeWed Jan 05, 2011 10:12 am

ErnoT wrote:
Jag kan inte direkt göra något åt folk som röstar på någon dem verkligen tror fuskar, hela systemet går ut på att om tillräckligt många tror att någon fuskar så ska denna bannas.
Jag menade att jag inte nämnde folk här med tanken att du skulle ta bort deras rätt att votebanna bara för att jag var den som kom till admin först. Utan jag listade ett par välkända spelare som gaddar sig mot folk som spelar bättre än dem.
Det blev skumt skrivet och svårförståligt, var tidigt på morgonen Surprised

Min polare (CawkWaffle på Eropid) som har ca 55 speltimmar på CS totalt gick in på servern från mitt konto med mitt nick här hemma.
Jag är osäker på vem, men någon satte sig i spec och sa åt andra spelare att votebanna honom, förmodligen för nicket och att de såg min profilbild.
Vet inte ens om han hann spela klart första rundan innan ett par spelare hade votebannat honom.
Skitlöjligt.

Drar iväg PM om något sådant skulle hända igen, känner nu att det är smått onödigt att ta här i tråden.

Mvh tempest
Back to top Go down
Sponsored content





Bannad av er nya "admin" Empty
PostSubject: Re: Bannad av er nya "admin"   Bannad av er nya "admin" Icon_minitime

Back to top Go down
 
Bannad av er nya "admin"
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Bannad ...
» Bannad

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum Index :: Eropid Servers :: Bannad från våra servrar? / Banned from our servers?-
Jump to: